Begagnad (2014) VW Golf VII 150 HK | Bra pris
Golf SPORTSVAN
- 2014
- 11 100 mil
- 1.4L Bensin
- Kombi
- Automat
- 150 HK (110 kW)
- L/10mil: 5.5
- CO2: 52 g CO2/km comb.
- Detaljer
Bra pris
Utvalda erbjudanden
Priskontrollerat av AutoUncle
Superpris
Bra pris
Marknadspris
Lite dyr
Dyr
Golf SPORTSVAN
Bra pris
5-dörrar 1.8 TSI Manuell
Bra pris
GTE 1.4 TSI Plus Nav Värmare Euro
Bra pris
Plus 1.6 TDI DPF BMT Manuell
Superpris
Utvalda erbjudanden
1.0 TSI 110 HK 6 VXL
Superpris
Sportscombi 1.6 TDI Base Drag
Bra pris
1.2 TSI Masters BMT / ACC
Bra pris
1.4 TGI BlueMotion Sportscombi
Bra pris
5-dörrar 1.6 Trendline | NYBES
Bra pris
1.6 Drag M-värmare 1Ägare Kamrem
Bra pris
Utvalda erbjudanden
Sportscombi 1.6 TDI DPF BMT
Bra pris
5-dörrar 1.0 TSI Base Euro 6
Bra pris
TSI245 DSG Plus/Backkamera
Superpris
GTE 5dr (204hk)
Bra pris
1.2 TSI Sportscombi (105hk)
Bra pris
Alltrack 2.0 TDI DPF 4Motion Euro
Bra pris
GTE 1.4 TSI GTE Nav Värmare Euro
Bra pris
Sportsvan 1.2 TSI Aut 2 ägare Drag
Superpris
1.0 TSI 6vxl ACC|Sensorer|
Bra pris
5-dörrar 1.6 Multifuel Manuell
Superpris
Utvalda erbjudanden
Variant 1.6 MultiFuel Masters|
Bra pris
5-dörrar 1.6 TDI 105hk 4Motion
Bra pris
5-dörrar 1.2 TSI BMT Masters Euro
Bra pris
1.5 TSI 150hk| Navi, P-sensorer,
Bra pris
1.6 TDI BlueMotion Sportscombi
Superpris
Utvalda erbjudanden
Priskontrollerat av AutoUncle
Superpris
Bra pris
Marknadspris
Lite dyr
Dyr
Fördelar
Nackdelar
Beskrivning
Om du vill känna dig mycket äldre varför inte påminna dig om att vi är nu på den sjunde generationen av Volkswagen Golf! Europas bästsäljande bil känner sig förvisso inte gammal, och den senaste inkarnationen har sett den tyska tillverkaren återgå till grunderna. Har den här nya designmetoden lett till underdriven excellens, eller helt enkelt en annan tråkig hatchback?
Volkswagen Gold Seventh Generation (2013 - Idag):
Det är affärer som vanligt för golfen när det gäller yttre styling; Nya horisontella linjer förstärker en bild av soliditet medan främre styling bidrar till att motorhuven verkar längre och slätare. Enligt Volskwagens designers ger en längre kåpa känslan av en mer exklusiv bil till kunderna. Inte att den sjunde generationen behöver sådana designtrick för att intressera sig, den solida och diskreta stilen gör det tillräckligt bra. 2013 blev den sjunde generationen både Årets bil i världens och Årets europeiska bil... inte dåligt.
Den förbättrade motorns uppställning och nya växlingsförhållanden är en del av anledningen till att utmärkelserna har kommit så lätt. Bensinalternativen är välkonstruerade och tysta med alternativen 1,2, 1,4, 1,6, 1,8 och 2,0 liter. Kort sagt, oavsett vilken prestanda och ekonomi du behöver, kan du hitta den här i bensinform. Dieselalternativen är mycket mer begränsade men 1,6 liter och 2,0 liters kraftverk avrundar utrymmet. Ingen av golfarna är särskilt snabba, men den nya längre växeln säkerställer att det är en lätt bil att kryssa i, perfekt utan krångelkörning för den upptagna familjen. Utöver denna smidiga växellåda går de smidiga och tysta motorerna väldigt snyggt, så även om spänningen ibland saknas, så får man en raffinerad och elegant körning.
Inredningen är inte lika ny som tekniken, även om det nya multimediacentret är en stor förbättring. Trots påståenden om en översyn från Volskwagen verkar allt som mer av samma, några smarta tekniska detaljer som den nya bildskärmen ger lite extra till vad som redan är ett raffinerat paket. Utrymmet har förbättrats med omkring 15 mm extra benrum för passagerare i baksätet och den bredare hållningen ger nästan dubbelt så mycket extra armbågsrum. Precis som allt som Golfen gör är interiören en solid 9/10.
Marknaden för familjebilar har aldrig varit starkare, och det verkade som Ford Focus hade ett hårt grepp på toppositionen. Den senaste Golfen förändrar allt detta och tar Ford Focus plats på familje-hatchback-tronen, den känns helt enkelt som bättre konstruerad även om Focus är mer spännande att köra. Bortsett från dessa två fantastiska framgångar kommer bara Seat Leon nära.